« مرداد,1396 »
ش ی د س چ پ ج
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31



مرکز آموزش علمی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف ترويج آموزش هاي مرتبط با بخش هاي مختلف دانشگاه علوم پزشکي شيراز و در راستای قوانین آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت میکند.اهداف آموزش هاي علمي کاربردي و ویژگی های برنامه های درسی خاص نظام علمی کاربردی  به شرح زیر، بیانگر دیدگاه آموزشی این مرکز بوده و به خوبی حیطه وظایف علمی مرکزی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و تحت نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی را مشخص می کند. 
آموزش هاي علمي ـ کاربردي آموزش هايي است که با هدف ارتقاء و انتقال دانش کار، ايجاد مهارت ها، افزايش بهره وري، به هنگام کردن و ارتقاي معلومات و تجارب شاغلان، رشد استعدادهاي بارز و فعليت درآوردن استعدادهاي نهفته براي تصدي مشاغل و حرفه های گوناگون انجام مي شود تا توانايي افراد را براي انجام دادن کاري که به آنان محول مي شود به سطح مطلوب برساند.
بنابراين شغل محور بودن، ايجاد توانمندي هاي لازم براي انجام کار و تصدي شغل، ارتقاء دانش فني و افزايش بهره وري از مشخصه های اصلی این نوع آموزش است.
اين تفاوت ها در ارکان اين آموزش ها(1. محيط آموزشي،2. مدرسين، 3. دانشجويان (ورودي ها)،4. متقاضيان اجراي دوره،) نيز ديده مي شود
.
 
اهداف آموزش هاي علمي کاربردي 
1-ايجاد بستري مناسب براي فعاليت هاي همه جانبه (صنعتي-نظامي-دانشگاهي) و گسترش و اعتلاي آموزش عالي

2-ارتقا شاخص هاي کمي و کيفي آموزش هاي کاربردي

3- فراهم سازي زير بناي مناسب به منظور به کار گيري توان دانش آموختگان دوره هاي نظري در حل مسايل کاربردي

4-زمينه سازي مناسب براي ايجاد و انتقال تکنولوژي هاي نوين

ويژگي هاي برنامه هاي درسي

برنامه هاي درسي علمي کاربردي علاوه بر دارا بودن مشخصه هاي اصلي برنامه هاي درسي در دوره هاي معمول دانشگاهي داراي ويژگي هاي زير نيز مي باشد:

1-تدوين شده بر اساس نياز هاي شغلي

2-تدوين شده بر اساس وظايف شغلي

3-انعطاف پذيري در بربر تحولات تکنولوژيک

4-متناسب با نياز هاي شغلي جامعه

انواع نظام هاي آموزشي رايج در دانشگاه علمي کاربردي

1-نظام ترمي

2- دوره هاي کوتاه مدت

3-نظام پودماني

جهت آگاهي از طريقه ورود به دانشگاه به قسمت پذيرش دانشجو مراجعه کنيد.

 دوره پودماني چيست ؟

پودمان مجموعه اي از چند درس وابسته به هم است که به همراه هم مهارتي خاص را در فرد ايجاد مي کند.در واقع دروس ارائه شده در يک نيمسال(پودمان) به هم مرتبط بوده و ضمن ايجاد يک آموزش خاص منجر به ايجاد يک مهارت خاص مي گردد. 

هر رشته پودمانی ،متشکل از چند پودمان است که هر پودمان مهارت خاصي را در فرد ايجاد مي کند.در نهايت به دانش آموخته اي که تمامي پودمان ها را با موفقيت بگذراند ،مدرک رسمي کارداني اعطا مي گردد.

لذا دانشجو قدرت انتخاب چنداني در انتخاب واحد ندارد و دروس به هم پيوسته هر پودمان، در ابتداي هر نيمسال به او ارائه ميگردد.

باید افزود ،نمره قبولي در نظام پودماني 12 بوده واگر دانشجويي ،در طول هر نيمسال تحصيلي که يک پودمان خاص به او ارائه شده است ، در بيش از 2 درس، نمره قبولی کسب ننماید، اجازه ورود به پودمان بعدي را نداشته، می بایست دروس افتاده پودمان مذکور را مجددا اخذ کند.

مدرک نظام پودماني کاملا معتبر بوده و خللي در ادامه تحصيل دانشجو يا اشتغال او ايجاد نمي کند. 

تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1395-1-22 12:05        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ